Monday, January 23, 2017

Sembuh Kanser Asbab VIVIX

Ini kisah bagaimana Noor dari Negeri Sembilan mula terjebak dengan Shaklee
=========================================

Mula mula supplenent yang saya ambil ialah OSTEMATRIX pada tahun 2014. Itu pun anak buah (Nurul Farhanna ) kenalkan kalsium shaklee. Disebabkan saya mengidap lenguh badan dan sakit sendi terutama di lutut. Alhamdulillah. Ostematrix banyak membantu.


Ada hikmah di sebalik saya dapat kanser. Ini masa saya buat chemo di prince court medical centre
Farhanna ada cerita dengan saya. Ada suplemen shaklee yang power lagi. Bagus untuk kanser...
Tapi mahal sikit.Namanya Vivix. Sejenis cecair ..minum 1 ke 2 sudu kecil setiap hari. Boleh tahan dalam 2 bulan. Harganya ketika itu rm 300++ tahun 2014. Termenung saya sekejap memikirkan harganya. Dalam hati cakap, tak ape lah. Saya buat sendiri jus buah lah. Saya beli juicer. Harga offer rm249.

2 hari sekali saya buat jus. Carrot + orange+ green apple + cucumber. Buat sekali banyak dapat lah 2 botol mineral yg 600ml. 9 bulan juga lah akak buat jus. Lepas tu dah malas dah. Fikir punya pikir...
Saya terbuka hati nak beli vivix. Masa tu 2015 bulan 3. Saya terus call farhanna. Automatic jadi ahli.
Bermula lah saya dengan tonik vivix. Satu hari ambil 2 kali.




Tindak balasnya memang teruk. Badan rasa panas berbahang. Muka jadi gelap. Ramai yang menegur
Baru balik dari bercuti ke.!!!Dengan senyuman akak jawap tak lah. Saya redha aje. Apa yang orang fikir. Dah lah golap. Gomok pula. Setiap 3 bulan saya ada follow up di hospital dan setahun sekali ambil darah. Keputusannya memang terbaiklah

Alhamdulillah. Syukur kepada Allah. Hikmah dari saya dapat kanser....saya lebih mengenali supplement shaklee. Sekarang baru nak nak berjinak jinak business on line. Kesannya saya bertambah sihat...kulit pun dah aum. Saya sudah operate. Setiap hari buat exercise tangan yg hospital dah ajar. Angkat ke atas...lurus kiri kanan, macam macam gaya.

Selepas vivix habis. Saya beli alfalfa 700 biji. Vita c plus 500mg. Carotomax. Ostematrix wajib ada
Semuanya beli ketika offer

Alhdulillah, semua ok.Setiap 3 bulan follow up kat hospital. Minta maaf, rasanya lepas 1 botol ambik vivix.2 bulan lepas tu baru jumpa doktor dan ambil darah, keputusannya semua ok. Mesti lah kena jaga makan, nasi beras perang, minyak masak matahari, no colestrol, makan ikan yg mahal, ayam kg..

Allah bagi kita sakit. sebenarnya allah sayang kat kita.Allah nak kita merintih, menangis dan bertaubat. Jangan tinggal solat dan banyakkan berzikir, baca lah al quran dan yassin setiap hari
Ketika akak sakit...surah yassin memberi kekuatan pada diri akak. Air mata saya mencurah curah ketika baca yassin, masa rasa terlalu kerdil. Banyak betul dosa saya.

Saya ambil botol yg pertama...selepas 2 bulan jumpa doktor ..semua keputusan darah ok. Alhamdulillah betul...yassin memang bagus. Buat solat taubat dan solat sunat tahjud
Sebab saya early stage. Kanser ni mungkin dari genetik.

Tujuan saya masih minum vivix...untuk menguatkan imune system supaya tiada jangkitan di tempat lain, lagi memulihkan sel yang rosak /mati, memberi tenaga. Lagi .mengurangkan sakit sakit sendi, kesan dari chemo. badan tak lesu dan lemah


posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Shopping barang shaklee

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=60084854099521425281742d342410c9