Sunday, January 8, 2017

GASTRIK SEJAK BERPULUH TAHUN SELESAI DENGAN SHAKLEE

MLM Shaklee bukan MLM lambak duit dan kaya. Bukan. Kebanyakan leaders bermula dengan jatuh hati kepada produk. Produk yang hebat adalah asas kepada bisnes yang kukuh. Jangan percaya pada company yang tekankan network tapi produk tak hebat. Tak lama tau company gitu. Haaa

Meh baca cerita Puan Natrah Mohamed yang bermula dengan Shaklee asbab produk yang hebat
==========

Ini cerita kejayaan saya keluar daripada masalah kesihatan yang melanda. Erk, GASTRIK+ DIABETES

Saya menghidap gastrik sejak kecil. Seingat saya, sejak sekolah rendah. Bila gastrik datang, saya tak boleh tidur malam.😭😭😭 Berguling-guling kat katil. Bad mood sepanjang hari.



Saya dah lali dengan ubat-ubat yang hospital, klinik bekalkan. Memang tak membantu utk sembuh.

Pada 2013, saya mesej Master Farihah. Tanya produk Shaklee apa yang sesuai untuk gastrik.


Oleh kerana saya suri rumah, pendapatan tiada. Saya mampu beli alfalfa kecik je. Saya terus bayar dan Master Farihah poskan.

Bila dapat je alfalfa, terus saya makan. Alhamdulillah. Masalah gastrik cepat hilang. Angin keluar dengan baiknya. HahahaπŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒ

Suatu hari, saya disahkan mengandung anak ke 2. Alhamdulillah.
Seorang kawan saya, seorang SID masa tu pm saya. Kenalkan diri sebagai ejen Shaklee. Saya bagitau dia, dah makan Shaklee.

Masa pregnant anak 1, saya ada diabetes. Kena minum air gula dan berkali2 kena buat test.

Pregnant anak ke 2 pun camtu jugak. Saya tanya master Farihah, dia cadangkan amik ESP. Saya terus beli ESP, minum dengan konsisten.

Tapi, lepas konsisten makan ESP tu, bacaan gula makin menurun. Alhamdulillah. Suka sangat.


Masa tu bulan 5 2013, saya dah berminat nak jual Shaklee. Tapi masa tu saya sedang buat dropship Jubah, Baju kurung etc. Saya fokus belajar biz online melalui dropship tu.

Bulan 6, saya kumpul oder dari kawan2, Alhamdulillah.. Saya mula jual Shaklee. Share, share, share setiap hari. Bonus pertama RM300++. Bulan ke 3 baru ada anak Shaklee.



Mengandung anak ke 3 pada 2015/2016, saya tiada masalah diabetes, berat naik dengan konsisten dan syukur sangat-sangat, tiada masalah kesihatan macam yg dialami masa pregnant anak 1 dan 2. Masalah angin dan gastrik sepanjang mengandung pun tiada. Saya rasakan keajaiban itu. 😘😘😘

Shaklee memang terbaikkπŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»

==========
Alhamdulillah. Natrah kini dah leader di Surijunior dan jana ribuan ringggit setiap bulan tanpa gagal. Dari keterujaan kepada produk sehingga menjadi pendapatan bulanan.



Saya seronok bantu orang sihat, dan akhirnya kaya dengan Shaklee.

Buat apa dapat manfaat seorang diri kalau Allah bagi kita peluang untuk buat pahala bantu orang kan?

Syukur ada Shaklee ❤

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Shopping barang shaklee

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=60084854099521425281742d342410c9