Thursday, April 5, 2018

Hanya Cuba, Akhirnya Terjebak

Ini cerita Master ummu Durrah/ Nor Fahana bukan anak sulung Shaklee master Farihah. Master Farihah menceritakan kembali saat-saat bagaimana Master Farhana bermula.

Beliau terjebak sebab anak dia sakit. Ada masalah penghadaman. Saya cadangkan set kanak-kanak
Masa tu Master ana dah siap apply cuti untuk tarikh operation anak dia. Alhamdulillah Asbab Shaklee, anak dia baik dan tak perlu operate.kemudian dia teruskan dengan set menyusu. Beli terus masuk ahli.

Saya ajak dia bisnes, tapi ana tolak sebab dia dah pun kaya dengan bisnes macam-macam. Tudung, bedak, sticker, macam-macam. Cakap la apa saja. Semua dia jual. Aurawhite apa white semua tu, semua dia pernah jual. Income 5 angka sebulan dengan bisnes-bisnes ini.



Lama kami kawan, makin rapat tapi dia tak hingin nak buat bisnes Shaklee. Sampai 1 masa saya cakap "Ana, cuba bisnes Shaklee. Tak suka, boleh stop. Cuba dulu". Mungkin dia malu alah sebab saya kakak, dia cuba. Dah cuba, baru tau Shaklee Best.Dan dia tak toleh belakang lagi. Pulun Shaklee sampai ke Master Coordinator. Saya ke Master 22 bulan. Master Ana 12 bulan sahaja.

Hebat kan? Masuk lewat bukan bererti kita mesti lambat berjaya. Tidak. Rezeki Allah ni luas. Boleh lagi cepat dari upline. Tak ada istilah market tepu, ramai sangat org jual. Master-master dah sapu semua. Tak ada. Rezeki Allah tu bersifat abundant . Tak akan pernah habis. Itulah keyakinan yang kita mesti ada

Kita boleh berjaya tapi kena berkorban dan bersedia untuk membayar "harga" sebuah kekayaan
Jikalah kejayaan itu mudah, tak akan ada yang menghargai. Walaupun kejayaan itu sukar, ia adalah nilaian kepada sebuah maruah. Lakaran impian boleh menjadi semudah yang kita mahu dan sepayah yang kita kehendaki. Tiada limit. Tiada paksaan. Tentukan apa yang kita mahu. Usahakan sekuat yang mampu.

Master Fahana, anak Shaklee yang sukaaaa kacau saya. selaluuu bincang macam-macam. Hubungan kami bukan terhad setakat upline dan downline tapi lebih dari itu. Siapa nak berjaya kena tiru mcm Master Ana

"Bercinta" dengan mentor anda. Selalu pm. Selalu minta nasihat. Selalu buat extra effort yang membanggakan mak. Yang Mak pun x buat tapi dia buat. Mak cakap 1, dia buat 10
Haaa tu dia. Hebat tak hebatnya.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Shopping barang shaklee

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=60084854099521425281742d342410c9